Heinäkuun haaste: Etsi iloa liikuntaan!

Me tiedämme, että aivan jokainen voi nauttia liikunnasta. Tiedämme myös, että kaikki liikuntamuodot eivät sovi jokaiselle – siinä missä yksi meistä saa parhaimmat fiilikset joogaharjoituksesta, toinen apinoi mielummin telineillä.

Liikuntaa ei kannata jättää täysin pois arjesta vain sen takia, että puurtaminen kuntosalilla tai lenkkipoluilla ei välttämättä kiinnosta. Entä, jos tekisit tässä kuussa palveluksen itsellesi ja hyvinvoinnillesi, ja haastaisit itseäsi olemaan utelias! Lähde etsimään liikuntamuoto, josta todella nautit, sillä jokaiselle löytyy varmasti oma keino nauttia treenaamisesta.

Human flag, kehonpainoharjoittelu

Mutta miten?

Jos kynnys lähteä kokeilemaan uusia lajeja tai tunteja on suuri, ota kaveri mukaan. Ystävän kanssa treenaaminen on muutenkin mitä parhainta ajanvietettä: Kaverisi kannustaa sinua eteenpäin vaikka itse et jaksaisi tai antaa vertaistukea vaihtamalla epäuskoisia katseita ryhmäliikuntatunnin takarivissä haastavien liikkeiden välissä. Jopa epäonnistumisille nauraminen on helpompaa kaverin kanssa, ja kaikista parasta on tietenkin heittää yläfemmat onnistuneen treenin jälkeen!

Liikunnasta on myös helpompaa nauttia, kun siitä on tehnyt itselleen tavan. Mitä enemmän treenaat, sitä todennäköisemmin myös pidät siitä, sillä kehosi muistaa hyvänolontunteen jonka treeni aiheuttaa. Ystävän kanssa liikkumisesta on myös helpompaa tehdä tapa: Kun olette sopineet tapaavanne treenien merkeissä, on sopimuksesta vaikeampaa luistaa. Silloin muodostat itsellesi hiljalleen tavan, ja liikkumaan lähteminen helpottuu kerta toisensa jälkeen.

IMG_3602

Kaverit ja musiikki auttavat

Ihminen on tunnetusti laumaeläin, ja sen vuoksi toisten kanssa treenaaminen on usein kivempaa kuin yksin. Sen vuoksi myös valmennuksissamme on vahva yhteisöllisyyden ja jakamisen meininki! Yhdessä voi treenata myös ryhmäliikuntatunneilla, joilla tärkeässä roolissa on myös musiikki. Musiikista kannattaakin hakea voimaa ja fiilistä liikuntaan, sillä oikeilla biiseillä voi olla uskomaton vaikutus omaan suoritukseen. Jos et siis halua suunnata kesähelteillä hikoilemaan sisätiloihin, koosta oma treenisoittolistasi ja lähde ulos sen siivittämänä!

Hauskuuden ja ilon löytäminen liikuntaan ei ole tärkeää vain itse treenin sujumisen kannalta. Kuvittele, kuinka paljon enemmän energiaa saat arkeesi treenistä, josta olet todella nauttinut? Monesti arkiset askareemme ovat rutiinia ja suoritusta, mutta liikunta voi olla poikkeus tähän. Sen vuoksi kokeneemmankin treenailijan tulisi välillä kokeilla jotain aivan muuta! Vaikka tavoitteiden eteen täytyy tehdä järjestelmällisesti töitä, ei liikkumisen tarvitse aina olla niin vakavaa

Mukavuusalueelta poistumisen ei tarvitse aina olla pelottavaa, joskus se voi olla jopa hauskaa. Etsi siis heinäkuun helteillä ilo liikkumiseesi!

korista hietsussa

 

Scroll to Top