Uutiset

Tiedote: Lifted keräsi ensimmäisen rahoituskierroksensa – omistajajoukkoon kolme huippuasiantuntijaa

Helsinki 20.12.2018

Hyvinvointipalveluja työyhteisöille tarjoava Lifted Oy on nostanut ensimmäisen rahoituskierroksensa. Kierroksen myötä Liftedin omistajajoukkoon liittyvät oman alansa asiantuntijat Mikael Frisk, Matti Nevala ja Jan Ropponen.

Lifted on rahoittanut viisivuotiaan historiansa aikana kokemansa vauhdikkaan kasvun pääasiassa liikevaihdollaan, maksavien asiakkaidensa turvin. Liftedin toimitusjohtajan Taneli Rantalan mukaan se on ollut tietoinen askel yrityksen ensimmäisestä päivästä lähtien.

– Jos palvelumme ovat vaikuttavia, asiakkaamme maksavat niistä. Ellei vaikusta ole, yrityksellämme ei ole tarkoitusta olemassa oloon, kertoo Rantala.

Kyseinen strategia ei ole kasvattanut ainoastaan yrityksen liikevaihtoa, vaan myös tyytyväisten asiakkaiden määrää. Työhyvinvoinnin uudistaja Lifted on valmentanut tähän mennessä jo yli 65 organisaatiota ja 25 000 yksilöä sekä avannut toimintansa tänä vuonna myös Ruotsiin ja Iso-Britanniaan. Tänä vuonna kuluttajaliiketoimintansa lopettaneen ja sen myötä täysin työyhteisöjen hyvinvoinnin kehittämiseen keskittynyt yritys hakee kuitenkin nyt lisää polttoainetta kasvuun. Valtavaa kiinnostusta herättäneen, täysin uudenlaisen työhyvinvointiratkaisunsa Lifted WAAS:in (Wellbeing as a Service) saattelemana yritys tähtää Suomen markkinajohtajan paikkaan vuoteen 2020 mennessä. Rahoituskierroksen tuoma ekstrapanos tullaankin hyödyntämään pääasiassa palvelun myyntiin ja markkinointiin, vaikkakin kierroksella on positiivista vaikutusta myös tuotekehitykseen.

Rahoituskierros täyteen smart money:lla

Rahoituskierros on kerätty täyteen ns. smart money:lla. Kierroksen johdosta nykyisten omistajien eli Liftedin perustajien, Taneli Rantalan ja Jukka Joutsiniemen, sekä osakkaiden, Antti Jokelan ja Lauri Hassin, seuraksi omistajajoukkoon liittyy kolme rautaista ammattitaitoa tiimiin tuovaa henkilöä.

Rahoituskierroksen kantavana voimana toimii Mikael Frisk, jolla on yli 25 vuoden kokemus suuryritysten, kuten Fortumin ja Nokian, henkilöstöjohtamisesta ja jopa 15 vuoden kokemus Fortumin johtoryhmätyöskentelystä. Frisk on myös kokenut hallitusammattilainen ja toimii tällä hetkellä muun muassa Miltton Sparksin hallituksen puheenjohtajana. Eräänä Suomen arvostetuimpana HR-ammattilaisena Frisk tuo Liftedin tiimiin kullanarvoista näkemystä HR-kentässä toimimiseen ja menestymiseen.

Kierrokseen osallistuu myös useaa menestynyttä kasvuyritystä johtanut Matti Nevala. Nevala tunnetaan muun muassa Ouman Energiatehokkuuspalvelut Oy:n luotsaamisesta Suomen nopeiten kasvavaksi yritykseksi vuonna 2014. Tällä hetkellä Suomessa harvinainen SaaS-palveluiden konkari johtaa Enveran Customer Success -tiimiä. Nevala tuo Liftediin kasvuyhtiökokemuksensa ja näkemystä tänä vuonna aloitetun Customer Success Management -toiminnon edelleenkehittämiseen.

Kolmantena ryhmää vahvistaa B2B-myynnin valmentaja ja konsultti Jan Ropponen. Ropponen on keskittynyt vahvasti myyntistrategioiden ja etenkin SaaS-palveluiden myymiseen ja kehittämiseen, ja hän onkin juuri julkaissut aiheesta uraauurtavan kirjan Revenue Growth Platform. Osallistumisellaan kierrokseen Ropponen vahvistaa etenkin Liftedin myynnillistä osaamista.

Rantala kuvaa sijoittajaporukkaa erinomaiseksi yhdistelmäksi tässä vaiheessa.

– Sijoittajat ovat tarkkaan valittu ja jokaisella heistä on tärkeä rooli Liftedin tulevaisuudessa. On upeaa aloittaa yhteistyö tämän tason tekijöiden kanssa, sanoo Rantala.

Myös sijoittajat itse ovat innoissaan askeeleesta.

Liftedin liiketoimintakenttä on erittäin mielenkiintoinen ja mahdollisuuksia on paljon. Työnantajien on menestyäkseen panostettava entistä enemmän työntekijöidensä hyvinvointiin. Uskon Liftedin arvoihin ja valittuun toimintamalliin vahvasti. Silti tärkein sijoituskriteeri minulle oli Liftedin hieno tiimi, jonka kanssa toimialan uudistustyötä on hienoa jatkaa!

– Matti Nevala

Rahoituskierroksen myötä Lifted vahvistaa hallituskokoonpanoaan nostamalla kokeneet Mikael Friskin sekä Matti Nevalan myös hallitukseensa.

Lisätiedot:

Taneli Rantala, toimitusjohtaja, Lifted
taneli@lifted.fi

Liity Lifted WAAS -yksilövalmennukseen

Uusimmat sisällöt:

Asiakastarinat

CASE Vantaan Energia: Strategisten johtajuuskyvykkyyksien kehittäminen johtotiimeissä

Vantaan Energia kehitti johtoryhmänsä ja kaikkien johtotiimiensä toimintaa ja strategisia johtamiskyvykkyyksiä Liftedin avustuksella.

Liftcast #32

Liftcast #32: Tekoälyn hyödyntäminen tietotyössä │ Antti Merilehto

Liftcast-podcastissa puhutaan AI:n eli tekoälyn hyödyntämisestä tietotyössä. Studiossa Taneli Rantalan seurassa Antti Merilehto.

Asiakastarinat

CASE FiMVO: Hyvin toimivasta tiimistä huipputiimiksi pitkäjänteisellä valmennuksella

Pitkäjänteinen tiimivalmennus ja coaching tukevat tiimidynamiikkaa, yhteistyötä ja valmiuksia toimia haastavissakin tilanteissa

Liftcast #31

Liftcast #31: Johtaminen nyt ja tulevaisuudessa │ Alf Rehn

Alf Rehn jakaa näkemyksensä johtamisesta nyt ja tulevaisuudessa. Pöydällä mm. armollisuus, yksinäisyys, nöyryys & AI johtamisessa.

Asiakastarinat

Case Mikkelin kaupunki: Kehityskeskusteluvalmennus auttaa työyhteisöä onnistumaan

Mikkelin kehityskeskusteluvalmennuksen avulla pyrittiin kehittämään edellytyksiä onnistua työssä. Korkeat tavoitteet saavutettiin!