Tutustu luentoihimme!

Tällä sivulla listattujen suosituimpien luentojemme lisäksi toteutamme myös erityistarpeisiin suunniteltuja luentokokonaisuuksia. Luennot ovat saatavilla myös englanniksi.

Palautuminen ja stressinhallinta
arjen voimavarana

Luennon sisältö

Tämä on yhä useammalle tärkein yksittäinen teema jokapäiväisen hyvinvoinnin ja suorituskyvyn kannalta. Luennolla käymme läpi keskeisimpiä keinoja stressinhallintaan ja optimaaliseen palautumiseen.

Jatkuva stressi on valitettavan yleinen ongelma, joka kahlitsee jopa nuorien työntekijöiden jaksamista, luovuutta ja työstä nauttimista. Oikeilla menetelmillä stressistä on kuitenkin mahdollista saada ote ja oppia jopa hyödyntämään sitä.

Jasmin Kurkaa-Kivelä
Hyvinvointi- ja suorituskykyvalmentaja,
psykologi

Luennolla opit:

  • Toimivimmat ajatusmallit haasteiden ja stressaavien tilanteiden alla ja edessä
  • Tehokkaimmat työkalut niin proaktiiviseen kuin reaktiiviseen stressinhallintaan
  • Parhaat tavat stressin valjastamiseen eduksesi työelämässä

Itsensä johtaminen kestävästi
ja menestyksekkäästi

Luennon sisältö

Luennolla pureudumme ajattelumalleihin ja työkaluihin, jotka edesauttavat sinua nauttimaan työstäsi ja suoriutumaan siinä paremmin myös vaativissa tilanteissa. Johtamalla itseäsi laadukkaasti käytät resurssejasi järkevämmin. Näin huomaat jokaisen valintasi vaikuttavan positiivisesti niin työsi tuloksiin kuin mielialaasi.

Luento sisältää lyhyitä harjoituksia, jotka voit ottaa käyttöön omassa arjessasi välittömästi.

Taneli Rantala
Toimitusjohtaja, hyvinvointi- ja suorituskykyvalmentaja,
KTM, mindfulness-ohjaaja (MBSR)

Luennolla opit:

  • Mitä on laadukas itsensä johtaminen ja miksi se kannattaa
  • Mitä resursseja sinun tulisi ottaa huomioon
  • Miten käytät olemassa olevia resursseja kestävästi ja kuinka luon uusia resursseja
  • Mitkä ovat itsensä johtamisen tehokkaimmat ja toimivimmat työkalut ja ajatusmallit

Järkeä lautaselle ja
ratkaisuja ravitsemuspulmiin

Luennon sisältö

Ruoka kiinnostaa, puhututtaa ja aiheuttaa monenlaisia tunteita. Silti samat haasteet ovat edessämme vuodesta toiseen: syömme liian vähän kasviksia, usein liikaa, ja ruokavalion kokonaislaadussa olisi parannettavaa.

Ravitsemus on yksi tärkeimpiä asioita hyvinvoinnin kannalta. Se linkittyy lepoon ja liikkumiseen ja on elämässämme läsnä joka päivä. Se, mitä ja miten syömme vaikuttaa elämäämme niin monella tavalla, että ravitsemukseen kannattaa panostaa. Valinnat lautasellamme vaikuttavat nimittäin niin työtehoon, mielialaan kuin terveyteemme.

Karim Khanji
Hyvinvointi- ja suorituskykyvalmentaja,
laillistettu ravitsemusterapeutti

Luennolla opit:

  • Konkreettisia menetelmiä omien ravitsemuspulmien ratkaisemiseen
  • Yksinkertaisia keinoja ruokavaliosi laadun parantamiseen jo tänään
  • Mitkä valinnat ovat jaksamisesi kannalta muita tärkeimpiä
  • Yleisimpien haasteiden, kuten mielitekojen ja väsymyksen, syitä ja miten niihin voi vaikuttaa
  • Käytännöllisiä nyrkkisääntöjä ruokavalion koostamiseen eri tilanteissa

Viisaammilla työtavoilla lisää tehoa ja mielekkyyttä työpäivään

Luennon sisältö

Edes menestyvissä kansainvälisissä yrityksissä ei panosteta tarpeeksi viisaampien työtapojen ja paremman ajanhallinnan kouluttamiseen työntekijöille, vaikka ne ovat tehokkain yksittäinen keino työn tehokkuuden ja merkityksellisyyden nostamiseen.

Sillä minkälaisia tapoja muodostat päivittäisen työsi johtamiseen on todella merkittävä vaikutus työsi tuottavuuteen ja laatuun.

Taneli Rantala
Toimitusjohtaja, hyvinvointi- ja suorituskykyvalmentaja,
KTM, mindfulness-ohjaaja (MBSR)

Luennolla opit:

  • Oikean mindsetin ja fokuksen rakentamisen töissä
  • Mitkä ovat yleisimmät työtehon tappajat ja miten pääset niistä eroon
  • Tärkeimmät tietotyöläisen työkalut ja niiden hyödyntäminen oikein: kalenterit, to do -listat, sähköposti, palaverit jne.
  • Heti käytäntöön vietäviä konkreettisia keinoja

Mielen joustavuutta hyväksynnän ja arvotyöskentelyn avulla

Luennon sisältö

Mikä sinulle on elämässä tärkeää? Tähän kysymykseen lähdemme hakemaan vastauksia luennolla, joka perustuu hyväksymis- ja omistautumisterapian teoriaan ja menetelmiin.

Keskitymme arvotyöskentelyyn sekä uudenlaisen näkökulman opetteluun suhteessa epämiellyttäviin ajatuksiin ja tunteisiin, jotta ne eivät hallitsisi elämääsi.

Jasmin Kurkaa-Kivelä
Hyvinvointi- ja suorituskykyvalmentaja
psykologi

Luennolla opit:

  • Joustavampaa suhtautumistapaa omiin ajatuksiisi ja tunteisiisi
  • Selkeyttämään sitä, mitkä asiat ovat sinulle elämässä kaikkein merkityksellisimpiä
  • Lisäämään arjen voimavarojasi merkityksellisyyden kokemuksen ja arvojen mukaisten tekojen kautta
  • Ohjaamaan elämääsi kohti sinulle tärkeitä arvoja ja tavoitteita

Eikö mikään näistä vastaa tarpeitasi? Ei huolta!

Muokkaamme luentokokonaisuuden työyhteisönne tai tapahtumanne tarpeiden perusteella.
Kaikki luennot ovat saatavilla myös englanniksi.

Kiinnostuitko?

Täytä lomake, niin olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian!

Tilaa Yksi hyvinvointi -posti

Saat joka maanantai sähköpostiisi konkreettisen ja helposti käytäntöön vietävän vinkin, jolla kehität hyvinvointiasi ja suorituskykyäsi.

Yhteystiedot

Lapinlahdenkatu 3 A,
00180 Helsinki

+358 (0) 44 2711 487
Y-tunnus: 2603736-2

Lifted lyhyesti

Lifted on valmennustiimi, joka auttaa ihmisiä olemaan parhaimmillaan joka päivä.

Lifted WAAS -työhyvinvointipalvelu tekee kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista osan työyhteisön kulttuuria ja kilpailukykyä, mikä auttaa työyhteisöä vapauttamaan täyden potentiaalinsa.